گروه صنعت و معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت از مدیران ایمیدرو خواست تا موضوع صادرات محصولات معدنی در سال جاری را جدی تر گرفته و در جهت تقویت و افزایش سهم این محصولات در سال جاری تلاش کنند. مهدی غضنفری با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سرپرست ایمیدرو در مورد میزان افزایش صادرات محصولات معدنی درسال جاری، از مدیران این سازمان خواست تا یک ماه آینده برنامه‌های سال تولید ملی را اعلام کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مطالب ارائه شده از سوی یکی ازمدیران مبنی براینکه باید برخی پروژه‌ها واگذار شود و منابع ناشی از آن به تولید ارائه شود، گفت : برای واگذاری‌ها با شما موافقم منتها باید پیشنهادها کاملا فنی و تخصصی ارائه شود.

وی با تصریح این موضوع که «من به شدت با خام فروشی مخالفم و باید از این امر جلوگیری کرد»، گفت: اگر قرار باشد عوارضی در این خصوص وضع شود در کنار شما هستم و در عین حال اگر برخی ملاحظات اجتماعی یا اقتصادی مطرح می‌شود باید ایمیدرو دقیق آن را بررسی کند.

وزیر معدن، صنعت و تجارت با اشاره به ضرورت حذف بوروکراسی در صدور مجوزها و بازنگری در نحوه صدور مجوزها اظهار کرد: من هم قبول دارم که باید برخی مجوزها را حذف کرد اما باید به صورت جزئی به آن پرداخت و در این صورت علاوه بر ایجاد شفافیت در اقتصاد، رانت‌ها از بین می‌رود یا حتی مانع از ایجاد رانت می‌شود.