گروه صنعت و معدن- معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از التزام برای به حداقل رساندن هزینه‌های تامین مواد اولیه در سال جاری خبر داده و می‌گوید: این موضوع در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌ها برای چگونگی اجرای آن در حال پیشروی است.

محسن صالحی نیا با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر به موضوع توسعه صنعتی کشور در سال جاری تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن وتجارت به عنوان بخش سیاستگذار و حامی صنعتگران باید با کمک نهادهای مرتبط، شرایط را برای تولید و عرضه با شرایط کیفی مناسب فراهم کند.

صالحی نیا در گفت و گو با «شاتا»، با تاکید بر اینکه رشد و توسعه صنعتی کشور علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، امکان حضور در عرصه‌های مختلف و بازارهای داخلی و خارجی را نیز فراهم می‌سازد، افزود: همچنین توجه بیشتر به تامین زنجیره‌های تولید در داخل، به ایجاد اشتغال پایدار و پیشروی به سوی دانش فنی بومی و فناوری‌های نوین کمک خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت همچنین، نهادینه سازی گرایش به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در ایجاد واحدهای صنعتی و تامین ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی را از مواردی برشمرد که برای توسعه صنعتی باید به آن توجه کرد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه با حائز اهمیت خواندن بسترسازی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در این بخش اظهار کرد: برای ورود به هر یک از عرصه‌های صنعت، ‌معدن و تجارت در وهله نخست باید مطالعه دقیقی از صرفه اقتصادی طرح و چگونگی پیاده سازی آن و در مراحل بعدی نیز برآورد مناسبی از میزان سرمایه‌گذاری تا حصول به نتیجه نهایی انجام داد.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر بسترهای لازم برای حضور کارآفرینان در فضای کسب‌وکار و تسریع در صدور مجوزهای صنعتی و معدنی فراهم شده است، افزود: امروز برای ایجاد یک واحد صنعتی، ظرف مدت کمتر از یک ماه می‌توان نسبت به ثبت یک درخواست اقدام و عملیات اجرایی را بسته به نوع بزرگ و کوچک بودن طرح آغاز کرد.