گروه سوخت و نیرو- سفیر هندوستان در تهران با بیان اینکه این کشور قصد ندارد خرید نفت از ایران را متوقف کند، گفت: ارزش روابط تجاری دو کشور در حال حاضر حدود ۵/۱۶ میلیارد دلار بوده که بیش از ۵/۱۳ میلیارد دلار آن به نفع ایران است. یعنی کفه ترازو در مبادلات بین دو کشور کاملا به سمت ایران سنگینی می‌کند. دی.پی. سریواستاوا در دیدار با رییس اتاق تهران تنها مشکل بین مبادلات دو کشور را سختی نقل‌وانتقال پول خواند و برای رفع این مشکل پیشنهاد تامین حجم بیشتری از کالاهای مورد نیاز ایران از هند را ارائه کرد.

سریواستاوا همچنین از تعهد این کشور برای تداوم خرید نفت از ایران خبر داد و گفت: طبق توافقی که بین وزارت دارایی هند و بانک مرکزی ایران برقرار شده است، پول نفت به صورت روپیه به ایران پرداخت می‌شود تا بعد این پول برای خرید کالا استفاده شود.

وی همچنین گفت: ایران در سال ۲۰۱۰ حدود ۲۸/۲ میلیارد دلار دانه‌های روغنی وارد کرده است در حالی که فقط ۱۹۷ میلیون دلار از این مقدار را از هند خریداری کرده است.

این در حالی است که هند ۶/۳ میلیارد دلار دانه روغنی یعنی ۵۰ درصد بیشتر از واردات این محصول توسط ایران از سراسر جهان تولید می‌کند.

محمد مهدی راسخ، دبیر کل اتاق تهران نیز در این نشست به یکی از نگرانی‌های واردکنندگان ایرانی در مورد دخالت‌های دولت هند اشاره کرد و گفت: دولت هند گاهی اوقات مانع از صادرات برخی کالاها از هند به ایران می‌شود به‌رغم اینکه کالاها توسط تجار هندی به تجار ایرانی فروخته شده است.