نرخ تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان وصادرکنندگان 7درصد می‌شود

گروه صنعت و معدن- وزیر صنایع و معادن از پرداخت تسهیلات ۷درصدی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان خبر داد.علیرضا طهماسبی، این وعده را در مجمع عمومی سالانه یکی از انجمن‌های بخش فولاد داده است.وی البته توضیح بیشتری راجع به سازوکار ارائه تسهیلات با این نرخ را ارائه نکرده اما این اقدام را در راستای سیاست‌های حمایتی از تولید و صادرات دانسته است. دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل که سخنان وزیر را به خبرگزاری فارس منتقل کرده، گفت: وزیر صنایع و معادن معتقد است که اکنون نظام تعرفه‌ای مناسبی نداریم.از همین رو نمی‌توان با نظام تعرفه‌ای پایین در مذاکرات با سازمان تجارت جهانی امتیازی دریافت کرد.

ورق صادر نشود

امیر کاوه خاطرنشان کرد:طهماسبی با تاکید بر صادرات مواد اولیه اظهار داشته که مواد اولیه لوله و پروفیل (ورق) به صورت خام صادر نشود بلکه تبدیل شده و سپس صادر شود.

به گفته وی، وزیرصنایع عنوان کرد تمایل داریم که مواد تبدیل شده صادر شود و سندیکا باید این ظرفیت را در صادرات ایجاد کند و هدف‌گیری بازار جهانی باید در برنامه‌های سندیکا باشد.

حل مشکل تجمیع عوارض با تشکیل کارگروه

کاوه گفت: وزیر صنایع با اشاره به برخی مشکلات صنعت لوله و پروفیل از جمله مشکل تجمیع عوارض اظهار کردند این مشکل حل خواهد شد.

وی توضیح داد: سندیکا با توجه به درخواستی که از کمیسیون کارگری شورای امنیت وزارت کشور داشت، وضعیت را بحرانی اعلام کرده بود که این کمیسیون در شورای امنیت تشکیل و مصوب شد کارگروه یک بار دیگر تشکیل شود.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی افزود: چهارشنبه گذشته این کارگروه تشکیل شد و حدود ۵۰درصد از محصولات ما در مرحله اول غیرنهایی تشخیص داده شد و در مورد محصولات دیگر در جلسه بعدی تصمیم گیری خواهد شد تا مشکل تجمیع حل شود.

کسب مجوز کارگزاری مستقل در بورس فلزات

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه اعلام شد که از ۲۴تیرماه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی مجوز تشکیل کارگزاری مستقل دریافت کرد.

کاوه افزود: کارگزاری بورس فلزات با نامه رسمی اعلام کرده که حائز شرایط تشکیل کارگزاری بورس شناخته شدیم و مدارک به بانک مرکزی فرستاده می‌شود و مشکل تشکیل کارگزاری از نظر قانونی برطرف شده است.

وزیر صنایع در ادامه این مراسم اظهار کرد که وزارت صنایع با فساد و ظاهرسازی به شدت برخورد خواهد کرد و اگر جایی معاملات غیرقانونی وجود دارد، اعلام شود تا برخورد کنیم.