گروه بنگاه‌ها - مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک از رشد بیش از ۵۰ درصدی تولید این شرکت در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، محمدرضا عابدینی اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال ۵۲۰ تن کنسانتره سرب در این واحد تولید شد که نسبت به تولید ۳۳۰ تنی شش ماهه نخست سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجموع تولید کنسانتره این واحد در سال گذشته حدودا ۶۶۰ تن بوده است، خاطرنشان کرد: بنابراین تولید ۸۲۰ تنی هشت ماهه نخست امسال حدودا ۲۰ درصد بیش از مجموع تولید سال گذشته بوده است.

مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید کنسانتره سرب تا پایان امسال به ۱۲۰۰ تن خواهد رسید که رشد حدود ۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

وی استخراج مجزای ماده معدنی پرعیار با خلوص ۶۸ درصد و برنامه‌ریزی برای خوراک‌دهی کارخانه فرآوری با عیار ثابت و کنترل شده را از دلایل اصلی رشد تولید این واحد دانست و افزود: در راستای رشد تولید، استخراج از سطوح مختلف معدن که در گذشته تعطیل بوده، در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است.

به گفته عابدینی، معادن سرب با ساماندهی، برنامه‌ریزی و کنترل هزینه از بازدهی مناسبی برخوردار خواهند شد.