گروه سوخت و نیرو- در حالی قرار بود از محل بودجه‌های سنواتی ۵۰۰میلیارد تومان از طلب پیمانکاران کوچک و متوسط پرداخت شود که وزیر نیرو در اظهارنظر جدیدی از پرداخت حدود ۲۰۰میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران خرد صنعت برق خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، مجید نامجو در مورد وضعیت پرداخت مطالبات وزارت نیرو به پیمانکاران اظهار کرد: بدهی‌های وزارت نیرو شامل مطالبات سامانه بانکی و پیمانکاران صنعت آب و برق است. وی افزود: بدهی‌های وزارت نیرو به سامانه بانکی حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود که خوشبختانه براساس مصوبه هیات وزیران به دولت منتقل شد تا از طریق خصوصی‌سازی و فروش سهام تهاتر شود.

به گفته وی، بخشی از بدهی‌های وزارت نیرو نیز مربوط به مطالبات پیمانکاران عمده است که این شرکت‌ها به دلیل توانمندی بالا، می‌توانند از تجهیزات وزارت نیرو از جمله نیروگاه‌ها به عنوان بخشی از مطالبات خود بهره‌مند شوند.

نامجو با بیان اینکه ساز و کار این اقدام در قانون نیز پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در این زمینه، تاکنون نیروگاه‌هایی به شرکت‌های پیمانکار واگذار شده است.

وزیر نیرو از پیمانکاران خرد به عنوان بخش دیگری از طلبکاران صنعت آب و برق نام برد و افزود: به دلیل حجم بالای فعالیت‌های شرکت‌های خرد، هم اکنون این شرکت‌ها مطالبات قابل‌توجهی از وزارت نیرو دارند که خوشبختانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از یارانه برق به تازگی برای پرداخت بخشی از این مطالبات تخصیص یافت و به دنبال آن هستیم که مابقی مطالبات پیمانکاران را نیز پرداخت کنیم.