گروه صنعت و معدن- وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص جایزه وارداتی به مواد اولیه را از وظایف حوزه بازرگانی این وزارتخانه اعلام کرد.

روابط عمومی این وزارتخانه در پاسخ به برخی انتقادات اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد: موضوع ری‌فاینانس جزو اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است. البته ناگفته نماند همان طور که در خبرها به نقل از نایب‌رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد آمده، مقرر شده است تا خطوط ری‌فاینانس دوباره به تولیدکنندگان فولاد پرداخت شود که این امر در نامه‌ای به مدیرکل بانک مرکزی ارجاع داده شده است تا در نتیجه به بانک‌ها ابلاغ شود. همچنین تدوین بسته‌های حمایتی برای تولیدکنندگان فولاد از جمله تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

در عین حال حاکم شدن شفافیت بر فروش محصولات فولادی در بورس، موضوع دیگری بود که در این نشست خبری مطرح شده است که این موضوع باید از طریق سازمان بورس کالا صورت گیرد.

از سوی دیگر جلوگیری از صادرات قراضه آهن، اقدامی مبارک است که ایمیدرو نیز از اجرای آن حمایت می‌کند؛ چراکه این اقدام موجب گرفتن کارخانه‌های فولادی داخل می‌شود و در نتیجه این کالای داخلی از ارزش افزوده برخوردار می‌شود. با این حال تدوین سیاست‌های جلوگیری از صادرات قراضه از عهده این سازمان خارج است.

ضمن این که اختصاص جایزه وارداتی به مواد اولیه از وظایف حوزه بازرگانی این وزارتخانه است.

همچنین ممنوعیت ال سی داخلی به عنوان یکی از مشکلات صنعت فولاد مطرح شده است که در هیات دولت و بانک مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود و از حوزه فعالیت ایمیدرو خارج است.