گروه صنعت و معدن - مدیرعامل شرکت توانیر با تشریح برنامه‌های دولت در صنعت برق برای حمایت از بخش خصوصی گفت: برق تولیدی توسط بخش خصوصی گران‌تر خریداری می‌شود. همایون حائری درباره برنامه‌های صنعت برق برای تقویت حضور بخش خصوصی به‌خصوص در زمینه صادرات برق گفت: براساس سیاست‌های صنعت برق، وزارت نیرو از شرکت‌های بخش خصوصی تولیدکننده برق حمایت می‌کند و این درحالی است که با توجه به تکالیف برنامه پنجم توسعه برای تولید ۱۲ هزار مگاوات برق توسط بخش خصوصی، برای حمایت از این بخش مقرر شده برق تولیدی آنها با قیمت بالاتری خریداری شود.

وی در پاسخ به این سوال «ایسنا» که آیا حمایت‌های دیگری از بخش خصوصی برای تولید برق انجام می‌شود، گفت: براساس برنامه‌های ما، در صورتی که راندمان تولید برق توسط بخش خصوصی بالا باشد، توانیر بخشی از هزینه سوخت آنها را پرداخت می‌کند که در این زمینه تاکنون ضوابط خوبی برای آنها در نظر گرفته شده‌است.

صحبت‌های مدیرعامل توانیر درخصوص حمایت از تولیدکنندگان برق بخش خصوصی در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تدوین راهبردهایی برای ورود بخش خصوصی به حوزه مبادلات برق خبر داده بود.