گروه سوخت و نیرو- وزیر نیرو از کمک ۴ هزار میلیارد ریالی دولت به وزارت نیرو برای تسویه طلب پیمانکاران خرد خبر داد.

مجید نامجو با بیان اینکه به دنبال ایجاد مشکلات مالی در وزارت نیرو و بدهی به پیمانکاران، رییس‌جمهوری دستورات جدیدی را صادر کرده است، گفت: بر این اساس قرار شد نمایندگانی از دولت و مجلس شورای اسلامی با تشکیل نشست‌های مشترک، نسبت به بررسی دغدغه‌ها و رفع مشکلات موجود در وزارت نیرو چاره‌اندیشی کنند. به گفته وزیر نیرو، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز موضوع بدهی‌ها و واریزی‌های صنعت برق به خزانه را مورد رسیدگی قرار داده و کمیته‌ای تشکیل شده تا اختلاف‌های وزارت نیرو و وزارت اقتصاد را بررسی کند.

این عضو کابینه دولت دهم افزود: دو هزار میلیارد ریال از کمک دولت اختصاص یافته و دو هزار میلیارد دیگر تا پایان سال دریافت می‌شود که با این مبالغ تا حدود زیادی بدهی به پیمانکاران خرد تسویه خواهد شد.

به گفته نامجو رییس‌جمهوری برای کمک به گردش مالی صنعت آب و برق کشور دستور داد آن بخش از واریزی‌های وزارت نیرو که به هدفمندی یارانه‌ها مربوط نیست، به خزانه کل واریز نگردد و امکان دریافت مستقیم آن فراهم شود.

وی اظهار کرد: همچنین دولت مصوبه ای را برای تامین آب روستایی و مرزی که دغدغه بسیاری از نمایندگان مجلس است، به تصویب رساند که بر اساس آن هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به وزارت نیرو اختصاص پیدا خواهد کرد.