گروه سوخت و نیرو- مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از برنامه‌ریزی برای پرداخت کامل بدهی ۱۱۲۰میلیارد تومانی به پیمانکاران آبی خبر داد و گفت: مجوز شناسایی و فروش اموال و ساختمان‌های مازاد وزارت نیرو در استان‌ها از وزارت اقتصاد اخذ شد. به گفته محمد حاج رسولی‌ها، از کل مطالبات پیمانکاران آبی، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران دولتی است. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌و‌گو با «مهر» اظهار کرد: ۴۲۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات پیمانکاران بخش آب نیز مربوط به فعالان بخش خصوصی است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به فروش اوراق مشارکت آبی در سال‌جاری برای حل کامل مشکل بدهی به پیمانکاران بخش آب کشور گفت: ۱۰۱ میلیارد تومان اموال و ساختمان‌های مازاد حوزه نیرو در استان‌ها رصد و شناسایی شده است. در کنار این موضوع، هزار میلیارد تومان هم فروش اوراق مشارکت مرزی داریم که جزو ظرفیت‌های بودجه سال ۹۰ است.

وی با تاکید بر اینکه اصل و سود اوراق مشارکت را دولت تضمین می‌کند، ادامه داد: همچنین ۲ هزار میلیارد تومان هم مربوط به سایر طرح‌های مشترک آب با بخش کشاورزی است که ممکن است از این محل نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو اختصاص یابد.