گروه سوخت و نیرو- خبرگزاری «مهر» دیروز در گزارشی از توقف صادرات روزانه حدود ۱۲ هزار بشکه نفت خام ایران به پاکستان به دلیل عدم امکان گشایش اعتبارات اسنادی (ال.سی) توسط پالایشگاه کراچی خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و شرکت پالایش نفت پاکستان قراردادی بلندمدت به منظور فروش روزانه حدود ۱۲ هزار بشکه نفت خام امضا کرده بودند. در این بین، «عاصم حسین»، وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی از طرف پاکستان در زمینه واردات نفت ایران وجود ندارد در جمع نمایندگان پارلمان، گفته است: برخی از بانک‌های مرتبط با آمریکا از گشایش ال.سی برای واردات نفت از ایران سر باز می‌زنند.

این عضو کابینه دولت اسلام‌آباد یکی از دلایل توقف در واردات نفت از ایران را تعطیل شدن پالایشگاه نفت کراچی عنوان کرد و افزود: نفت ایران با نفت موجود در پاکستان سازگار است و تنها یک پالایشگاه در کراچی وجود دارد که نفت وارداتی از ایران را پالایش می‌کند و همین پالایشگاه هم به دلایل فنی تعطیل شده است.

به گفته وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان اخیرا مقامات تهران و اسلام‌آباد در خصوص مبادله ارزی، توافقنامه‌های مشابهی با چین امضا کرده‌اند.