افزایش 43 درصدی تولیدات مشارکتی سیگار

سرپرست شرکت دخانیات ایران از افزایش ۴۳ درصدی تولیدات مشارکتی این شرکت با شرکت‌های خارجی در ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت دخانیات ایران، علی اصغر رمزی افزود: در تولید عاملین صنعتی نیز طی ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴ درصدی را شاهد بوده‌ایم. وی با اشاره به روند واردات رسمی سیگار افزود: ثبت سفارش‌های سیگار در ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۵۰ در صد افزایش داشته و از حدود ۲ میلیارد نخ به ۵ میلیارد نخ رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ میلیارد نخ ثبت سفارش شود.

رمزی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد نخ برآورد مصرف سیگار کشور است، افزود: کل تولید شرکت دخانیات ایران تا پایان امسال به ۳۵ میلیارد نخ می‌رسد که این میزان، با ۱۰ میلیارد ثبت سفارش رسمی واردات به رقم ۴۵ میلیارد نخ سیگار می‌رسد.

وی گفت: حدود ۱۵ میلیارد نخ سیگار مورد نیاز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

از سوی دیگر برخی نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون ۱۵۰ نفره مبارزه با دخانیات مجلس، در حال تهیه گزارشی از وضعیت واردات و قاچاق سیگار در کشور هستند.

فرآیند تهیه این گزارش تاکنون در سکوت کامل خبری به پیش رفته، اما گفته می‌شود که قرار است محور اصلی آن یافتن سرشاخه‌های واردات غیرقانونی سیگار باشد.

اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس و رییس این فراکسیون می‌گوید: به صراحت نمی‌توان عنوان کرد که ردپای برخی از مسوولان دولتی در واردات غیرقانونی سیگار دیده می‌شود، اما گزارشی که هم‌اکنون از سوی اعضای فراکسیون مبارزه با دخانیات در حال تهیه است صحت و سقم این موضوع را دنبال می‌کند.