گروه صنعت و معدن- معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که مطابق بند ۳۶ قانون بودجه سال ۹۰ و دستور وزیر مبنی بر تسویه بدهی‌های وزارتخانه ادغامی، فروش املاک و اموال مازاد وزارتخانه وارد فاز اجرایی می‌شود. سعید شریف‌زاده افزود: مرحله شناسایی و احصای اموال غیر منقول این وزارتخانه پایان یافته و به مرور به کمیسیون لوایح دولت ارجاع می‌شود به طوری که در حال حاضر تعداد ۴ ملک در کمیسیون لوایح به تصویب رسیده است.

وی در گفت‌وگو با «شاتا» تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌های لازم در خصوص بدهی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انجام شده و در حال حاضر مشغول جمع‌آوری و جمع‌بندی دیون وزارتخانه در سطح کشور هستیم تا با تدابیر مختلف نسبت به پرداخت آنها اقدام شود.

شریف‌زاده گفت: خوشبختانه تا پایان سال ۸۹ وزارت صنایع و معادن سابق تمام دیون خود را به افراد حقیقی و حقوقی پرداخت کرده، ولی در وزارت سابق بازرگانی هنوز دیون مربوط به یارانه شیر، گندم، مرغ، ساخت سیلوها و غیره به طور کامل پرداخت نشده که با جمع‌بندی این دیون در سراسر کشور درصدد هستیم تسویه کامل انجام شود.

قرار است از محل درآمد ناشی از فروش این اموال بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران و نیز صادرکنندگان و تولیدکنندگان پرداخت شود.