6 مهندس و تکنسین کشته شدند

گروه انرژی- ۱۳ نفر از خدمه ایرانی و خارجی کشتی غرق شده «کوشا یک» در عمق ۷۰ متری آب‌های خلیج‌فارس کشته شده‌اند.

به گزارش مهر، تاکنون کشته شدن حمید بخشی (مهندس نقشه‌برداری)، شهریار پناهیان (نقشه‌بردار)، محمد طیبی (تکنسین فنی)، احسان سلطانی (تکنسین فنی) به عنوان خدمه ایرانی محرز شده است که تلاش برای یافتن اجساد این افراد توسط شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی ادامه دارد. همچنین از ویکتور تبعه اوکراین (مهندس لوله کشی) و چاندرا تبعه هندوستان (تکنسین غواصی) به عنوان کشته‌شدگان خارجی این حادثه نام برده می‌شود.

از سوی دیگر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با وجود اینکه هیچ اثری از ۱۳ سرنشین ناپدید شده کشتی کوشا یک مشخص نیست به غیر از مرگ هفت نفر از آنها مرگ مابقی افراد مفقود و محبوس شده هنوز قطعی نشده است.

محمد راستاد افزود: تاکنون حدود ۴۰ ساعت عملیات تجسس توسط گروه‌های تجسس و نجات سطحی، زیرسطحی دریایی و هوایی صورت گرفته و حتی چهار نفر ازغواصان نجات یافته شناور مغروقی نیز به گروه‌های عملیات تجسس و نجات پیوسته‌اند.

وی با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه کشته شدن شش نفر از خدمه این کشتی برای ما مسجل شده است، گفت: از میان کشته شده‌ها چهار نفر ایرانی و دو نفر تبعه‌کشورهای هند و اوکراین هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: ۶۰ نفر از ۷۳ سرنشین این کشتی از خطر مرگ نجات یافته‌اند.

یادآور می‌شود که بعد از ظهر پنج شنبه هفته گذشته (۲۸ مهر ماه) یک فروند کشتی حامل تجهیزات فاز ۱۲ پارس جنوبی در نزدیکی خلیج نایبند به دلیل نقص فنی غرق شد که پس از حادثه گروه‌های امداد دریایی، غواصان و بالگرد برای امداد و نجات به خدمه این کشتی به منطقه حادثه اعزام شدند.