خبرگزاری «فارس» در گزارشی درآمد دولت از محل فروش ۴ سوخت عمده در شش ماهه اول امسال را ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. بر اساس این گزارش، در شش ماه ابتدایی سال ۹۰ به طور میانگین روزانه ۶۰/۴۲ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد کاهش داشته است. همچنین بر اساس این آمار در شش ماهه ابتدایی سال جاری به طور میانگین روزانه ۸۸/۳۶ میلیون لیتر گازوئیل، ۶/۶۷ میلیون لیتر نفت سفید و ۴۱/۵۳ میلیون لیتر نفت کوره مصرف شده است.

این گزارش اضافه می‌کند: به این ترتیب به طور میانگین روزانه ۱۰میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بنزین آزاد و ۱۸ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان بنزین نیمه یارانه‌های فروخته شده است.

همچنین در این مدت، به طور میانگین روزانه ۷میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گازوئیل آزاد و ۹ میلیارد و ۹۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گازوئیل نیمه یارانه‌ای، ۶۶۷ میلیون تومان نفت سفید و ۴ میلیارد و ۱۵۳میلیون تومان نفت کوره فروخته شده است.

این گزارش حاکی است در مدت ۶ ماه ابتدایی سال به طور کلی ۵ هزار و ۳۳۸ میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومان بنزین، ۳ هزار و ۲۸۴ میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان گازوئیل، ۱۲۴ میلیارد تومان نفت سفید و ۷۷۲ میلیارد و ۶۲ میلیون تومان نفت کوره فروخته شده است.