گروه صنعت و معدن - معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت به مقایسه جوازهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صادره در پنج ماهه اول سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ پرداخت. «رضا فاطمی‌امین» درصد تغییر اشتغال را براساس پروانه بهره‌برداری، ۵/۱۸۷ درصد اعلام کرد که حجم سرمایه‌گذاری ناشی از این پروانه‌ها نیز ۴۸/۴۵ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش، در پنج ماهه اول سال ۸۹، حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار و ۴/۳۷۲ میلیارد ریال بوده است که در پنج ماهه اول سال ۹۰ به ۵۸ هزار و ۷/۷۳۴ میلیارد ریال رسیده است.

«فاطمی‌امین» همچنین درصد رشد پروانه‌های بهره‌برداری را ۳/۴ درصد اعلام کرد که از دو هزار و ۴۳۴ فقره در پنج ماهه سال ۸۹ به دو هزار و ۵۳۹ فقره رسیده است.

رییس ستاد تحول صنایع با اشاره به رشد ۳/۲۸ درصدی تعداد جواز تاسیس صادر شده برای واحدهای صنعتی در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: «حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده از سوی متقاضیان اجرای این طرح‌ها با رشد ۵/۶۲ درصدی و اشتغال پیش‌بینی شده از محل پروانه بهره‌برداری نیز نیم درصد است.»

براساس این گزارش در پنج ماهه اول سال ۸۹، حجم سرمایه گذاری بر مبنای جوازهای تاسیس صادره دویست و پنجاه و پنج هزار و ۹/۶۴۹ میلیارد ریال بوده است که در پنج ماهه اول سال ۹۰ به چهارصد و پانزده هزار و ۳/۴۵۲ میلیارد ریال رسیده است. همچنین، تعداد جواز تاسیس صادره در پنج ماه اول سال ۸۹ عددی معادل پنج هزار و ۵۱۴ فقره بوده است که در پنج ماه اول سال ۹۰ به هفت هزار و هفتاد و پنج فقره رسیده است.