گروه انرژی- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام می‌کند که هزینه تولید هر لیتر بنزین از ۷۰۰ تومان کمتر نیست. اما علیرضا ضیغمی، تاکید می‌کند که این قیمت حداقل هزینه تولید هر لیتر بنزین است. به گزارش خبرنگار ما،‌ عمر بالای ۳۰سال اکثر پالایشگاه‌های کشور یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید هر لیتر بنزین است. «ضیغمی» در ادامه می‌گوید: «با احتساب قیمت ۹۵ درصد فوب خلیج‌فارس برای خوراک نفت پالایشگاه‌ها،‌ حداقل قیمت تولید هر لیتر بنزین از ۷۰۰ تومان کمتر نیست.»

وی در گفت‌وگو با «فارس» اظهار کرد: «البته هزینه تولید بنزین در پالایشگاه‌های مختلف با توجه به تکنولوژی‌های قدیمی و جدید پالایشگاه‌ها متفاوت است.»

وی افزود: «هزینه تولید در تعدادی از پالایشگاه‌ها با احتساب خوراک ۹۵ درصد فوب خلیج فارس بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان در هر لیتر است،‌ اما پالایشگاه‌هایی نیز وجود دارند که هزینه تولید هر لیتر بنزین در آنها از این میزان بیشتر است.» در حال حاضر از ۹ پالایشگاه موجود کشور هفت پالایشگاه شامل آبادان،‌ اصفهان،‌ تبریز، تهران،‌ شیراز،‌ کرمانشاه و لاوان بالای ۳۰ سال عمر دارند که هزینه‌های تولید بنزین در آنها بالا است.