گروه انرژی- روند مصرف بنزین نزولی شد. این را مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید و می‌افزاید: «از ابتدای ماه رمضان با کاهش سفرهای برون شهری، متوسط مصرف بنزین بین ۴۷ تا ۵۴ میلیون لیتر در روز رسیده است.» به گزارش خبرنگار ما، آمارهای فوق نشان می‌دهد که در ماه رمضان، مصرف بنزین حداکثر ۲۹ درصد و حداقل ۱۲ درصد نسبت به هفته قبل از آغاز ماه رمضان کاهش داشته است. «جلیل سالاری» پیش‌بینی کرد که مصرف این فرآورده با کاهش بیشتری روبه رو شود.

«سالاری» با تشریح آخرین وضعیت فروش بنزین ۱۰۰، ۴۰۰ و ۷۰۰ تومانی به «مهر» گفت: «از ابتدای سال‌جاری تاکنون به طور متوسط روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین با نرخ آزاد ۷۰۰ تومان در جایگاه‌ها عرضه شده است.» مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی متوسط فروش بنزین سوپر در سطح جایگاه‌های کشور را ۷/۱ تا ۲ میلیون لیتر در روز عنوان کرد و افزود: «همچنین از ابتدای امسال تاکنون روزانه حدود ۴۳ میلیون لیتر بنزین با نرخ نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومان در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفته است.»

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه محدودیت زمانی برای استفاده از بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت اعمال نشده است، تصریح کرد: «هم‌اکنون بنزین ذخیره سازی شده یارانه‌ای در کارت‌های هوشمند سوخت به کمتر از ۲۰۰ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است.»