به گزارش «ایرنا»، با وجود آنکه سال آبی جاری در نخستین ماه خود قرار دارد و هنوز ارزیابی کاملی از وضعیت بارش‌‌‌های این سال نمی‌‌‌توان داشت، اما بارندگی‌‌‌های اخیر در برخی نقاط کشور موجب رشد حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور شده است. براساس تازه‌‌‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌‌‌های آب کشور، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۳) تا ۲۱مهرماه، حجم آب موجود در سدهای کشور به ۲۳.۴۸میلیارد مترمکعب رسیده است. این میزان در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته این عدد ۲۱.۰۲میلیارد مترمکعب بوده که رشد ۱۲درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش ۳ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

درعین‌‌‌حال میزان آب ورودی به سدهای کشور با کاهش ۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است. براین‌‌‌اساس از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱مهرماه، ۸۰میلیون مترمکعب آب وارد سدهای مهم و بزرگ کشور شده است، در حالی که در مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا آخر شهریور ۱۴۰۳) میزان ورودی آب به سدها ۸۳میلیون مترمکعب بوده است.

کاهش ۴ درصدی خروجی آب از سدها

براساس آمار تازه دفتر داده‌‌‌ها و اطلاعات آب کشور، از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱مهرماه ۱.۹میلیارد مترمکعب آب از سدها برای مصارف مختلف خارج شده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱.۹۷میلیارد مترمکعب بوده که ۴‌درصد کاهش‌‌‌ یافته است. میزان پرشدگی فعلی سدهای بزرگ و مهم کشور هم به ۴۵‌درصد رسیده است. همچنین ۱۱سد بزرگ و مهم کشور با رشد خوب حجم آب روبه‌‌‌رو شده‌‌‌اند.