به گزارش پایگاه اطلاع‌‌‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، براساس گزارش شش‌ماهه مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولیدپراکنده، استان‌‌‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، تهران، کرمانشاه و ایلام به ترتیب بیشترین تولید انرژی پاک در بین استان‌های کشور را داشته‌اند و به همان نسبت از انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای در این استان‌‌‌ها جلوگیری شده است.

براساس این گزارش، با افزایش نگرانی‌ها در خصوص تغییر اقلیم، درک مناسب از انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای ناشی از نیروگاه‌‌‌های مختلف تولید برق با دیدگاه محیط‌زیستی ضروری است. همه سامانه‌‌‌های انرژی، انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای را به همراه دارند و به این ترتیب در تغییر اقلیم انسان شرکت خواهند داشت.

امروزه مشخص شده است که انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای ناشی از استفاده از فناوری انرژی خاص، به اندازه‌‌‌گیری گازهای گلخانه‌‌‌ای در همه مراحل فناوری و چرخه سوخت آن نیاز دارد. کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای از بخش برق، مستلزم استفاده از الگوهای مختلف انرژی برای تولید برق است. مقایسه میزان انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای از فناوری‌‌‌های مختلف برق، به انتخاب روش‌های موثر در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای کمک می‌کند.