گروه انرژی- به دنبال انتشار گزارشی تحت عنوان «هزینه‌های اضافی انشعاب فاضلاب» در دوم تیرماه در صفحه صنعت و معدن، شرکت فاضلاب تهران توضیحی را به روزنامه ارسال کرده که به شرح زیر است: «پیرو درج گزارشی با استناد به اطلاعیه شرکت فاضلاب تهران در خصوص نکات و ضوابط نصب انشعاب، برخی مشکلات تعامل شهروندان با پیمانکاران نصب انشعاب را تشریح کرده‌اند، اشعار می‌دارد این شرکت به عنوان متولی اجرای طرح جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر تهران برای پیشگیری و رفع این مشکلات علاوه بر صدور اطلاعیه و درج اخبار در رسانه‌ها و ارباب جراید، اقدامات عملی نیز برای اطلاع رسانی و آگاهی مردم در مناطق نصب انشعاب انجام می‌دهد که به برخی از این اقدامات در زمینه نصب انشعاب اشاره می‌شود: در گام اول، این شرکت یک هفته قبل از آغاز عملیات نصب در هر منطقه از تهران، با استفاده از مروجان طرح، اطلاعات، قوانین نکات عمومی‌و فنی نصب را به صورت خانه به خانه به اطلاع شهروندان می‌رسانند. در ادامه با توزیع بروشورها و نصب بنرهای اطلاع رسانی، به صورت محلی، آگاهی لازم به مردم ارائه می‌شود. همچنین پرسنل این شرکت با حضور در مساجد محل‌های اجرای طرح و ارائه آموزش به مردم، سعی می‌کنند هر چه بیشتر اطلاع‌رسانی به شهروندان را انجام دهند.

در مرحله بعد و در حین عملیات اجرا، این شرکت علاوه بر استفاده از ناظر کارفرما و ناظران مشاور طرح برای نظارت بر انجام صحیح نصب، در اقدامی‌جدید، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی‌را در محل‌های نصب انشعاب فاضلاب ایجاد کرده تا بدین وسیله مردم هر گونه سوال، مشکل یا شکایتی در این ارتباط داشته باشند، در همان محل و به صورت مستقیم رسیدگی شود.

شرکت فاضلاب تهران بر اساس مصوبات و ابلاغ مراجع ذی‌ربط مبادرت به اخذ هزینه انشعاب می‌کند. حال با توجه به گفته فوق چنانچه مشکلی از لحاظ نصب انشعاب فاضلاب متوجه شهروندان محترم شده است، این شرکت آماده رسیدگی و پیگیری این مشکلات است و لذا از شهروندان تقاضا می‌شود این مشکلات را برای جلوگیری از تکرار آن به این شرکت منعکس فرمایند.

واحد رسیدگی به شکایات شرکت فاضلاب تهران به شماره تلفن ۱۲۲ در تمام ساعات شبانه روز آماده رسیدگی به مشکلات و سوالات شهروندان محترم است تا چنانچه معضلی در این ارتباط باشد، زیر نظر روابط عمومی‌ شرکت رسیدگی شود.

سخن آخر اینکه شرکت فاضلاب تهران، با بسیج تمام امکانات و نیروهای خود، در تلاش است با نظارت دقیق و اطلاع رسانی وسیع مشکلات و شکایات مردم در خصوص نصب انشعاب فاضلاب را به حداقل برساند.»