به گزارش خبرگزاری مهر، در سال‌جاری آبی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۲۷مردادماه ۱۴۰۳ ارتفاع کل ریزش‌‌‌های جوی کشور معادل ۲۴۸,۴میلی‌متر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌‌‌های مشابه درازمدت با ۲۴۳,۱میلی‌متر، ۲‌درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با ۲۰۸,۴میلی‌متر ۱۹‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین در این مدت، به‌‌‌منظور تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌‌‌محیطی و همچنین تولید انرژی برق‌‌‌آبی، ۳۴میلیارد و ۸۲۰میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۳۲میلیارد و ۶۵۰میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشد ۷درصدی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر ۲۷میلیارد و ۷۷۰میلیون مترمکعب آب ذخیره‌‌‌شده در سدهای کشور وجود دارد که پرشدگی ۵۳درصدی ظرفیت مخازن سدها را نشان می‌دهد، در حالی که ۴۷‌درصد این ظرفیت خالی است.

البته خروجی آب سدها روند افزایشی داشته است، به‌طوری که در سال‌جاری ۳۲.۶۰میلیارد مترمکعب بوده، در حالی که سال گذشته ۳۰.۴۳میلیارد مترمکعب بوده که نشان‌دهنده رشد ۷درصدی خروجی سدهاست. همچنین آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۲۷ مرداد ۲۵میلیارد و ۱۰۰میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌‌‌دهنده رشد ۱۱درصدی است.