به گزارش پایگاه اطلاع‌‌‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ابراهیم یزدیان، گفت: با شناسایی این تعداد انشعاب غیرمجاز، از هدررفت حدود ۵۸۵‌هزار مترمکعب آب شرب جلوگیری شده است.

او افزود: رصد، شناسایی و جمع‌‌‌آوری انشعاب‌‌‌های غیرمجاز آب که در بخش‌‌‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خانگی مورد سوء‌‌‌استفاده قرار می‌گیرد، ازجمله برنامه‌‌‌های مصوب و اقدام‌‌‌های ضروری شرکت‌های آب و فاضلاب در سطح استان تهران است و این اقدام با هدف تامین پایدار آب شرب، کاهش آب بدون درآمد، جلوگیری از هدررفت آب، پیشگیری از آلودگی میکروبی و افت کیفیت آب شرب و... به صورت مستمر توسط اکیپ‌‌‌های شناسایی تخلفات اجرا می‌شود.

یزدیان گفت: در همین خصوص و از ابتدای سال‌جاری تاکنون علاوه بر شناسایی انشعاب‌‌‌های غیرمجاز متعدد باغ‌‌‌ویلا و کشاورزی در اقطار مختلف، ۵۵۰رشته انشعاب غیرمجاز مربوط به مجتمع‌‌‌های مسکونی و انبوه‌‌‌نشین و ۲۱۰۰رشته مربوط به انشعاب‌‌‌های کشاورزی و باغ‌‌‌ویلا بوده است که پس از صدور اخطاریه‌‌‌های لازم، تاکنون تمامی این انشعاب‌‌‌ها تعیین‌تکلیف شده و عمده آنها پس از پرداخت حقوق شرکت و انجام مراحل قانونی به مجاز تبدیل شده و تشکیل پرونده داده‌‌‌اند و بخشی نیز به دلیل نبود امکان تبدیل به مجاز، جمع‌‌‌آوری شده‌‌‌اند.

به گفته وی برای پیشگیری از این تخلفات و احقاق حقوق شرکت آب و فاضلاب جنوب‌‌‌غربی استان تهران، شناسایی و جمع‌‌‌آوری این انشعاب‌‌‌ها با همکاری واحدهای مرتبط و تنظیم صورت‌‌‌جلسات لازم توسط دفتر حقوقی مطابق توافقات صورت گرفته و متخلفان به مقام قضایی شهرستان ارجاع خواهند شد.

آبفای جنوب غربی استان تهران به ۱۱ شهر و ۴۴ روستا خدمات‌‌‌رسانی می‌کند. همچنین این شرکت دارای ۲۹۲هزار و ۶۶مشترک آب و ۵۰هزار و ۵۹۰مشترک فاضلاب است.