به گزارش «ایسنا»، فرشاد مقیمی اظهار کرد: با همکاری ۱۵دستگاه اجرایی، بسته حمایتی و تشویقی از بخش صنعت، معدن، تجارت و حوزه کسب‌وکار تدوین شده است که روز دهم تیرماه رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در این بسته به مباحث مختلفی از جمله مسائل ارزی و بانکی و مالی پرداخته شده که هنوز در دست تدوین است و نهایی نشده است. بسته قوه قضاییه در حوزه حمایت از تولید هم در هفته قوه قضاییه یعنی یکم تا هفتم تیرماه رونمایی می‌شود. به گفته این مقام مسوول در حال حاضر نسبت واحدهای راکد به کل واحدها به کمتر از ۱۲‌درصد رسیده است. این عدد پیش از این حدود ۱۷‌درصد بود. بر این اساس از مجموع بیش از ۵۴‌هزار واحد صنعتی در شهرک‌‌‌های صنعتی، ۶۸۵۰واحد راکد در شهرک‌‌‌های صنعتی وجود دارد.

مقیمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۱۹۰۰واحد راکد احیا شود، گفت: همچنین ۱۵۰۰واحد و طرح تحت تملک بانک‌ها هستند. وی درباره وضعیت تامین برق واحدهای صنعتی نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، محدودیت‌هایی بر مجموعه شهرک‌‌‌ها و واحدهای صنعتی تحمیل شده و هفته‌‌‌ای یک روز برق واحدهای مستقر در شهرک‌‌‌های صنعتی قطع می‌شود که البته استان به استان متفاوت است.

البته به گفته این مقام مسوول، شهرک‌‌‌های صنعتی خودشان اقداماتی برای تامین برق داشته‌‌‌اند. امروز بیش از ۸۲۸مگاوات برق در شهرک‌‌‌ها تولید و تحویل می‌شود. ۲۴مگاوات برق نیروگاه‌‌‌های خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ۶۱۳مگاوات در شهرک‌‌‌های صنعتی در دست ساخت‌وساز است.