گروه بنگاه‌‌ها - مدیرعامل شرکت حفاری شمال از سود ۷۷ میلیارد تومانی این شرکت در سال ۸۹ خبر داد.

هدایت‌اله خادمی، مدیرعامل این شرکت با بیان این که سهام شرکت حفاری شمال با قیمت بالایی به فروش رفته است، اظهار کرد: ارزش هر سهم شرکت حفاری شمال در امیدنامه ۱۰۰ تومان معین و وارد بورس شد که پس از مدتی از کشف قیمت، ارزش هر سهم به ۱۴۰ تومان رسید و تا ۲۸۰ تومان نیز رشد یافت. وی با بیان اینکه هم اکنون بنیاد مستضعفان ۵۰ درصد از سهام شرکت حفاری شمال را از آن خود کرده است، تصریح کرد: این شرکت قیمت هر سهم را به قیمت ۱/۵۶۱ تومان خریداری کرده است.

خادمی افزود: ۳۰ درصد از سهام شرکت حفاری شمال نیز به عنوان رد دیون به سازمان‌های تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح واگذار شده است.

وی تاکید کرد: سود حاصل از اجرای پروژه‌های شرکت حفاری شمال در سال گذشته بر اساس اطلاعیه سود حسابرسی نشده ارسالی به سازمان بورس حدود ۷۷ میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی، شرکت حفاری شمال در نظر دارد پس از ورود نخستین دکل دریایی خود به کشور ـ که طی پنج ماه آینده صورت می‌گیرد ـ و با تصویب هیات مدیره شرکت، دکل سوم و چهارم دریایی را سفارش دهد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال به سود بالای حفاری در بخش دریایی اشاره کرد و کمبود دستگاه‌های حفاری دریایی در کشور و حمل و نقل آسان این دستگاه‌ها را از دیگر مزیت‌های فعالیت در بخش دریایی دانست.