گروه صنعت و معدن- دبیر انجمن صنایع نساجی با اشاره به اصرار دولت بر لزوم اعلام محل هزینه‌کرد ارز حاصل از صادرات،گفت: بخشی از صادرات نساجی به صورت ریالی انجام می‌شود و صادرکنندگان نمی‌توانند در مورد هزینه‌کرد ارز آن توضیحی بدهند. علیرضا حائری با بیان اینکه اکثر صادرکنندگان کالا به کشورهایی مانند عراق و افغانستان، ارزی بابت کالای صادراتی خود دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: این صادرکنندگان، وجه کالا را به صورت ریالی در داخل کشور دریافت می‌کنند و به همین دلیل، ارائه هر نوع تعهدی در مورد محل مصرف ارز حاصل از صادرات یا ارائه این ارز به مرکز مبادلات ارزی امکان‌پذیر نیست، زیرا اصولا ارزی بین خریدار و فروشنده رد و بدل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اصرار دولت بر اینکه صادرکنندگان قبل از صدور کالا اعلام کنند ارز حاصل از صادرات کالای خود را چگونه مصرف خواهند کرد، باعث فعالیت افرادی می شود که به عنوان واسطه صادرات عمل کرده و جایگزین خریدار اصلی کالاهای صادراتی خواهند شد.

حائری ادامه داد: با توجه به اعمال تحریم‌های ناعادلانه بین‌المللی، هر نوع دخالت دولت در تعیین تکلیف ارزهای حاصل از صادرات بخش خصوصی می‌تواند این بخش از اقتصاد کشور را نیز شامل این نوع تحریم‌‌ها کند.