خبرگزاری مهر- یک عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از گشایش یک خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری برای تامین منابع مالی فازهای پارس جنوبی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: تاکنون معادل ۳۶ میلیارد دلار قرارداد عاملیت به‌منظور اختصاص تسهیلات بانکی به طرح‌های مختلف با بانک‌های داخلی امضا شده است. محمود دودانگه درباره جزئیات گشایش یک خط اعتباری جدید به منظور تامین منابع مالی فازهای در دست اجرای میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: اخیرا تفاهم نامه ای بین وزارت نفت و صندوق توسعه ملی برای تامین منابع مالی و اعتباری طرح توسعه میادین نفت و گاز و برخی از مجتمع‌های پتروشیمی امضا شده است.

وی همچنین با یادآوری اینکه در حال حاضر موجودی صندوق توسعه ملی به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رسیده است، تاکید کرد: برای سال آینده باید تا سقف ۲۶ درصد درآمدهای نفتی در صندوق توسعه ملی ذخیره سازی شود.

دودانگه با بیان اینکه در دو سال گذشته معادل ۳۶ میلیارد دلار قرارداد عاملیت به منظور اختصاص تسهیلات بانکی به طرح‌های مختلف با بانک‌های داخلی امضا شده است، افزود: از این میزان ۳۰ میلیارد دلار تسهیلات ارزی و معادل ۶ میلیارد دلار تسهیلات ریالی است.