در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب تهران آمده است: براثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود و در پی این حادثه، بلافاصله گروه‌‌‌های عملیاتی به همراه تجهیزات و ماشین‌‌‌آلات در منطقه حاضر شدند و عملیات رفع انسداد مسیر باتلاقی رودخانه آغاز شد.

با تلاش شبانه‌‌‌روزی و بسیج امکانات، هم‌‌‌اکنون مسیری از میان توده‌‌‌های عظیم سنگ به همراه گل و لای در بستر رودخانه ایجاد و آب در مسیر رودخانه جاری شده است. افزون بر این اقدامات در این مدت بخش قابل‌توجهی از نیاز شبکه از طریق سامانه‌‌‌های دیگر آبرسانی تامین شد تا از گسترش محدوده‌‌‌های افت فشار جلوگیری شود.

شرکت آب و فاضلاب همچنین در این اطلاعیه با پوزش از شهروندان تاکید کرد که در جریان رفع انسداد مسیر انتقال آب از آنجا که تغییر ناگهانی رفتار مصرف، تعادل شبکه توزیع آب را تحت‌تاثیر قرار می‌‌‌داد، تمهیداتی برای توزیع مدیریت‌‌‌شده آب اندیشیده شد که ابعاد رفع این رخداد متعاقبا اطلاع‌‌‌رسانی خواهد شد.

با این حال، با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف آب نگرانی از تکرار قطعی‌‌‌های مکرر آب همچنان وجود دارد. بررسی‌‌‌ها حاکی از این است که پیش از شروع تابستان مصرف آب در اقصی‌نقاط ایران افزایش پیدا کرده و در صورتی که این روند ادامه‌‌‌دار باشد این احتمال وجود دارد که افت فشار آب به صورت مستمر باشد. در این راستا بهینه‌‌‌سازی مصرف آب به‌عنوان راهی برای جلوگیری از قطعی یا کاهش فشار آب، آن هم در آستانه تابستان و افزایش دما مورد تاکید مسوولان است.

محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران، اوایل خردادماه با انتقاد از شیب صعودی مصرف آب در روزهای ابتدایی خرداد گلایه کرده و گفته بود: با وجود آنکه مصرف آب امسال در اردیبهشت‌‌‌ماه نسبت به سال گذشته قابل قبول بوده، در چهارم خردادماه از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۴۵ در هر ثانیه ۵۲‌هزار لیتر آب مصرف شده که این رقم به طور میانگین در آن روز ۴۱‌هزار لیتر بوده، در حالی که سال گذشته در این زمان ۳۷‌هزار لیتر آب مصرف شده است.

به گفته وی مدیریت بهینه مصرف آب شرب در دسترس‌ترین راه‌حل مشکل کم‌‌‌آبی تهران است. در صورتی که بارش به اندازه کافی نباشد، راهی برای تامین آب اضافی نداریم و در این شرایط باید همه به مدیریت مصرف آب توجه بیشتری داشته باشیم.

اردکانی در حالی از این مسائل سخن به میان آورده است که تنها ۲‌درصد مشترکان شهر تهران بیش از دوبرابر الگو مصرف می‌کنند. این مقام مسوول همچنین گفته بود: مشترکانی که در ماه بیش از ۴۸مترمکعب آب مصرف می‌کنند، در مرحله اول تذکر و در صورتی که مصرف را کاهش ندهند، اخطار دریافت می‌کنند و در صورت بی‌‌‌توجهی به اخطارها، برای رعایت حقوق سایر شهروندان، آب مشترکان بدمصرف در ساعاتی از روز قطع می‌شود. اما نوک پیکان قطعی آب اکنون به سمت مردم عادی نشانه رفته است.