گروه سوخت و نیرو - مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از ورود ۲ واحد نیروگاه سد گتوند به مدار و ورود ۲ واحد دیگر تا شهریور برای پوشش شبکه در پیک مصرف تابستان امسال خبر داد.

محمدرضا رضازاده در این زمینه که قرار بود پروژه نیروگاه گتوند برای کمک و پوشش شبکه در پیک مصرف وارد شود، گفت: در حال حاضر ۲ واحد این سد در حال کمک به شبکه برق کشور است. مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفت‌و‌‌گو با «مهر»، در زمینه حجم مخزن سد گتوند، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد گتوند ذخیره شده است.

رضازاده ادامه داد: حجم مخزن سد گتوند تا ۵ میلیارد مترمکعب نیز خواهد رسید؛ ولی در حال حاضر حجمی که ذخیره شده است به اندازه‌ای است که بتوانیم نیروگاه را بچرخانیم، ولی با بارندگی‌های زمستان، میزان ذخیره آب نیز افزایش خواهد یافت.

مشاور وزیر نیرو در زمینه بروز حواشی مختلفی در زمینه تملک زمین‌ها و واحدهای مسکونی حاشیه سد گتوند از سوی وزارت نیرو گفت: تعداد واحدهای مسکونی که تحت‌تاثیر سد گتوند قرار می گیرد باید خریداری می‌شد که ۵۲۷ واحد بوده است.

این مقام مسوول در وزارت نیرو، ادامه داد: تاکنون از این میزان ۴۶۳ واحد آن تملک شده است و ۶۴ واحد دیگر باقی مانده است که از این میزان نیز ۳۱ واحد فاقد سکنه است، گرچه ما باید اینها را نیز خریداری کنیم.