گروه صنعت و معدن - رییس مجمع عالی نمایندگان کارگری مهم‌ترین معضل تولیدکنندگان را خودداری بانک‌ها از ارائه تسهیلات‌ به تولید دانست.

سید محمد یاراحمدیان با بیان اینکه در حال حاضر کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، شرکت‌های تولیدی را با چالش جدی روبه‌رو کرده، اظهار کرد: نتیجه بروز این مشکل، اخراج و تعدیل کارگران به صورت غیرمتعارف در گوشه و کنار کشور است.رییس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور با اشاره به اینکه کاهش ظرفیت تولید کارخانه‌ها موجب این اقدام شده، ادامه داد: یکی از دلایل گرانی و تورم همین کاهش ظرفیت است که بیشترین آسیب و فشار آن متوجه قشر کارگر است. وی با تاکید بر اینکه گلایه تولیدکنندگان از تحریم‌های خارجی نیست، تصریح کرد: مهم‌ترین معضل تولیدکنندگان خودداری بانک‌ها از تسهیلات‌دهی به تولید است.

به گفته یاراحمدیان، به نظر می‌رسد بانک‌ها خلاف شعار حمایت از تولید ملی عمل می‌کنند، در حالی که بانک‌ها باید فضا را برای فعالیت تولیدکنندگان واقعی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: اگر بانک‌ها رویه خود را در زمینه پرداخت تسهیلات تغییر ندهند، بیکاری وسیعی کشور را فراخواهد گرفت.یاراحمدیان با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل نیاز به یک تدبیر آنی است،به «فارس» گفت: این موضوع را با مسوولان در میان گذاشته‌ایم و قول‌هایی برای استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی داده شده، اما تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است.