گروه صنعت و معدن - معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۷۰ درصد از مشکلات عمده واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در زمینه نقدینگی و تامین نشدن منابع مالی است.

صالحی نیا در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت و معدن استان البرز افزود:‌ با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، ستادهای مختلف برای حمایت از تولید‌کنندگان تشکیل شده است که در آنها برای برون‌رفت از مشکلات واحدهای صنعتی، تصمیم‌های خاص گرفته می‌شود. وی خاطرنشان کرد:‌ کارگروهی با همکاری بورس، ‌بیمه و بانک در ستاد حمایت از تولید‌کنندگان تشکیل و در آن توافق‌ها و تصمیم‌های خوبی برای تامین منابع مالی ارزی و ریالی اتخاذ شده است.

صالحی‌نیا افزود: در بخش ارزی توافق‌های مناسب در زمینه تامین مواد اولیه و ملزومات تولید با نرخ مرجع ارز صورت گرفته است. صالحی نیا به «ایرنا» گفت: در زمینه تامین مالی واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش ریالی نیز ظرفیت بودجه در سال‌جاری مناسب است و در این زمینه طبق توافق‌ها بخشی از آن از صندوق توسعه ملی و بخش دیگر از سپرده بانک مرکزی تامین می‌شود. صالحی نیا افزود:‌ تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار وزارتخانه قرار داده شده است و در نشستی با مسوولان بورس، بیمه و بانک برای تامین نقدینگی به منظور پایان طرح‌های نیمه‌تمام تصمیم‌های خوبی گرفته شد.