وی با اشاره به برنامه‌‌‌ریزی برای احیای ‌‌‌هزار و ۹۸۷واحد تولیدی راکد در سال ۱۴۰۱، اضافه کرد: با بازگشت ۸۵۸واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۴۳‌درصد از برنامه تدوین‌شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در داخل و خارج شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور عملیاتی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران ادامه ‌‌‌داد: ۶۹۳واحد از مجموع واحدهای احیاشده در محدوده شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی و ۱۶۵واحد دیگر، خارج از شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده‌اند.

رسولیان بیان کرد: با توجه به برنامه‌‌‌ریزی برای احیای ۳۵‌هزار و ۷۶۶شغل واحدهای صنعتی راکد در سال ۱۴۰۱، آمار تحقق‌یافته اشتغال در واحدهای احیاشده ۴۵‌درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است. وی یادآور شد: از مجموع اشتغال ایجاد یا تثبیت‌شده ۱۳‌هزار و ۲۰۴شغل داخل شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی و ۳‌‌‌هزار و ۱۸شغل خارج از شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای احیای این واحدها بیش از ۴۳‌هزار و ۴۱۸میلیارد ریال بوده که ۳۹‌هزار و ۴۴میلیارد ریال در داخل شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی و ۴‌هزار و ۳۷۴میلیارد ریال نیز خارج از شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی کشور سرمایه‌گذاری انجام شده است.

رسولیان افزود: رشته صنایع شیمیایی با ۲۲۴واحد، صنایع فلزی با ۱۸۵واحد و کانی غیرفلزی با ۱۴۳واحد، به ترتیب بیشترین تعداد راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌‌‌اند. وی اضافه کرد: تجربه موفق سال‌های گذشته در راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیرفعال نشان می‌دهد که در  ۶ماه دوم سال، عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌‌‌افتد. امیدواریم این روند در سال ۱۴۰۱ نیز با تمهیدات اندیشیده‌شده و همکاری دستگاه‌‌‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌‌های صنعتی ایران ادامه ‌‌‌داد: موضوع احیای واحدهای صنعتی راکد با دستور رئیس‌جمهور و سیاست‌‌‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم به‌‌‌عنوان پروژه محوری برای ارتقای ظرفیت تولید کلید خورده است. این پروژه شامل دوبخش مهم است؛ یکی واحدهایی که به‌‌‌صورت کامل تعطیل هستند و بخش دیگر ارتقای واحدهایی که زیر ۵۰‌درصد ظرفیت کار می‌کنند.