به گزارش «ایرنا» به نقل از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام‌‌‌پناه در نشستی با کارآفرینان و صنعتگران کشور، سازمان ملی استاندارد ایران را همراه تولیدکنندگان و کارآفرینان دانست و اظهار کرد: تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور و تمام ارکان این سازمان در خدمت تولید است. وی سرداران عرصه تولید را رهبران اقتصادی کشور معرفی و اعلام کرد: مانع‌تراشی در استاندارد برای کارآفرینان و تولیدکنندگان ممنوع است. معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر تسهیل فرآیندهای استاندارد، گفت: نباید تولیدکننده در مسیر بوروکراسی اداری معطل بماند. اسلام‌‌‌پناه با بیان اینکه نشان ملی استاندارد با اطمینان‌بخشی به مصرف‌کننده به سرمایه ملی تبدیل شده است، گفت: با تولید باکیفیت باید از نشان استاندارد به‌عنوان سرمایه ملی و اجتماعی مراقبت کرد.

وی کیفیت را مسوولیت بنگاه اقتصادی دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران هوادار ملت است. از طرفی به‌عنوان حامی تولید، اگر جایی نیاز باشد قوانین را تسهیل و خط سبز اقتصادی ایجاد می‌‌‌کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به سختی کار در بخش خصوصی، افزود: محیط پرآشوب عدم‌اطمینان و نگرانی برای صاحبان صنایع ایجاد می‌کند و سعی داریم سیستم یکپارچه نظارتی را شکل دهیم. دبیر شورای عالی استاندارد، ویژگی رهبری استراتژیک برای عبور از محیط بحرانی را ناظر بر برنامه‌‌‌های سناریومحور دانست که نادر، هدایت‌‌‌گر، نتیجه‌گرا، آینده‌‌‌نگر، برون‌‌‌گرا، درون‌‌‌نگر و سیستماتیک باشد. معاون رئیس‌جمهور، به‌‌‌کارگیری تفکر سیستمی، ایجاد چالش‌‌‌های ذهنی، سناریوسازی، شناسایی مسیرهای غیر‌مرتبط، ارتباط با نهادهای مرتبط، دغدغه‌‌‌های مالی و درک واقعیات را از ویژگی‌‌‌های سناریوی خوب برشمرد.