به گزارش «ایسنا»، ‌‌‌ طبق آمار ارائه‌شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، تولید آهن‌اسفنجی بیشترین افزایش تولید را معادل ۱۹‌درصد داشته‌‌‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مجموع مقاطع تخت فولادی، آن‌‌‌هم به میزان ۱۲‌درصد به خود اختصاص داده‌‌‌ است.

در مجموع طی این مدت مقاطع تخت فولادی تولیدشده معادل ۵میلیون و ۳۱۴‌هزار تن ثبت شده که نسبت به ۴میلیون و ۷۷۴‌هزار تن تولیدی طی نیمه نخست ۱۴۰۰، رشد ۱۲درصدی داشته است.

پس از آن ۱۲میلیون و ۶۷۰‌هزار تن محصولات فولادی و ۱۸میلیون و ۲۶۸‌هزار تن شمش فولاد تولید شده که به‌‌‌ ترتیب تولید محصولات فولادی ۱۵‌درصد و تولید شمش فولاد، ۱۶‌درصد بیشتر از میزان تولید آنها در هفت ‌ماه ابتدایی ۱۴۰۰ است. در مجموع هفت ‌ماه نخست سال گذشته به ترتیب ۱۱میلیون و ۲۹‌هزار تن محصولات فولادی و ۱۵میلیون و ۷۶۹‌هزار تن فولاد میانی (شمش فولاد) به تولید رسیده بود.

تولید مجموع مقاطع طویل فولادی نیز با افزایش ۱۷درصدی از ۶میلیون و ۲۸۵‌هزار تن در مدت هفت‌ ماه ابتدایی سال گذشته، به ۷میلیون و ۳۵۶‌هزار تن در مدت مشابه سال‌جاری رسیده است. در نهایت نیز تولید آهن اسفنجی با بیشترین میزان افزایش تولید از ۱۷میلیون و ۳۷۸‌هزار تن طی مجموع هفت‌ماه نخست ۱۴۰۰ به ۲۰میلیون و ۷۳۷‌هزار تن در هفت‌ماهه ۱۴۰۱ رسیده است که از رشد ۱۹درصدی تولید این محصول معدنی/  فولادی حکایت دارد. همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده است، مدیریت توزیع و محدودیت برق صنایع طی تابستان سال‌جاری موجب شد همچون تابستان سال گذشته، قطعی برق صنایع بزرگ همچون فولادی‌‌‌ها و سیمانی‌‌‌ها بر روند تولید تاثیرگذار نباشد و خللی از این حیث ایجاد نکند؛ علت این موضوع مدیریت برق این صنایع بوده است.