رییس جدید ILO معرفی شد

گروه صنعت و معدن- برایتون گایرایدر به عنوان رییس جدید سازمان جهانی کار و به جای خوان سوماویا که مدت ۱۳ سال ریاست این سازمان را بر عهده داشت، تعیین و معرفی شد.

این جایگزینی در یکصدو یکمین اجلاس سازمان جهانی کار (ILO) اتفاق افتاد. این اجلاس با حضور نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت‌های بیش از ۱۸۰ کشور جهان در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر ژنو برگزار شد. دو مساله بحران بیکاری در میان جوانان و بازنگری اصول و مقررات و حقوق مربوط به کار در کانون توجه این اجلاس قرار داشت. این مراسم با سخنرانی لورا میراندا رییس‌جمهور کاستاریکا، آغاز شد. میراندا در سخنرانی اش تاکید کرد که تشکیل شرکت‌های بیشتر و بهتر نیازمند برخورداری از نیروی کار بیشتر و بهتر است.

هادی ابوی سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران که به همراه هیات نمایندگان تشکل‌های کارگری در این اجلاس شرکت کرده است، می‌گوید: پیش از آغاز به کار اجلاس، کمیته‌های چهارگانه ILOجلسات جداگانه‌ای برگزار کردند که در جلسه کمیته حمایت‌های اجتماعی علاوه بر موضوعات مربوط به حفظ و ایجاد حداقل و کف حمایت‌های اجتماعی، مساله ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمایت اجتماعی از کارگران نیز مطرح و بررسی شد.

یادآور می‌شود که سازمان جهانی کار اخیرا نسبت به گسترش بحران بیکاری در میان جوانان جهان هشدار داده است. طبق این گزارش، حدود ۱۳ درصد کل جوانان جهان فاقد کار هستند. علاوه بر این، جنگ‌ها و مناقشات محلی و منطقه‌ای به خصوص در آفریقا و آسیا به موج بیکاری دامن زده است.