گروه صنعت‌ومعدن- رییس انجمن صنایع لبنی اعلام کرد: کره و بستنی از شمول قیمت‌گذاری خارج شده و در لیست کالاهای «بازگشت قیمت به اسفند‌ماه» قرار ندارند.

رضا باکری در گفت‌وگو با «ایسنا»‌ درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت بستنی اظهار کرد: این محصول از سبد قیمت‌گذاری خارج شده و افزایش قیمت آن براساس هزینه‌های تمام‌شده غیرقانونی نیست. وی گفت: به منظور از دست ندادن بازار و جلوگیری از کاهش مصرف و قدرت خرید، بستنی‌های پرمصرف تغییر قیمت نداشته‌ و حتی با زیان هم فروخته می‌شود، اما در مجموع در سبد تولید، انواعی که مصرف چندانی ندارند، افزایش قیمت یافته‌اند تا ضرر محصولات دیگر را جبران کنند.

به گفته رییس انجمن صنایع لبنی، قیمت بستنی‌ها حدود ۸ تا ۱۲ درصد افزایش یافته که میزان درصد افزایش قیمت در این محصولات متفاوت است؛ به طوری که بستنی ممتاز که دارای دو تا سه درصد چربی شیر بوده و خامه نیز به آن اضافه می‌شود تا ۱۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

در حال حاضر بستنی ممتاز کیلویی ۶۵۰۰ تومان، بستنی درجه یک کیلویی ۶۰۰۰ تومان و بستنی درجه دو کیلویی ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر، رییس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ نیز گفت: قیمت بستنی‌ها حدود ۸ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که صادرات بستنی بیشتر به کدام کشور‌ها انجام می‌شود؟ گفت: عمده بستنی به کشور‌های عراق و پاکستان صادر می‌شود.

آزموده سفیدی با بیان اینکه حدود ۲۸ نوع طعم مختلف بستنی تولید می‌کنیم، ابراز کرد: طعم شاتوتی از جمله طعم‌هایی است که طرفداران زیادی دارد.

رییس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ در پاسخ به این سوال که کدام کشور در زمینه دستگاه‌های بستنی پیشرفته‌تر بوده و متقاضی دارد؟ گفت: کشور ایتالیا از جمله کشور‌هایی است که بیش از ۵۰ طعم مختلف بستنی تولید می‌کند و دستگاه‌های آن نیز مجهز و مدرن تر است.