گروه سوخت و نیرو - معاون وزیر نیرو با اشاره به قسط‌بندی مطالبات برخی از مشترکان صنعتی بدهکار، حجم معوقات جاری وزارت نیرو از مشترکان برق کشور را هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

محمد بهزاد با اشاره به صدور مجوز از سوی هیات دولت برای قطع برق مشترکان بدهکار، افزود: با وجود صدور این مصوبه قانونی فعلا وزارت نیرو برنامه‌ای برای قطع برق مشترکان بدهکار ندارد. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت‌و‌گو با «مهر»، با اعلام اینکه تمام مشترکان باید هزینه‌های مصرف برق خود را به دولت پرداخت کنند، تصریح کرد: «در حال حاضر مشترکان بخش خانگی و تجاری جزو مشترکان خوش حساب برقی دولت به شمار می‌روند.» این مطلب نشان می‌دهد که صنعتگران کشور پس از هدفمندی یارانه‌ها به دلیل افزایش قیمت‌ها تمایل کمتری برای تسویه بدهی‌های خود دارند.

این مقام مسوول همچنین در خصوص آخرین وضعیت وصول بدهی‌های برقی صنایع اظهار کرد: تاکنون جلسات و مذاکرات متعددی با مسوولان وزارت صنعت و معدن و تجارت و برخی از صنایع کشور برای وصول بدهی‌های برقی انجام شده است.

وی با اشاره به قسط بندی بدهی برقی برخی از مشترکان صنعتی کشور، تاکید کرد: همچنین وزارت نیرو تسهیلاتی را به منظور وصول بدهی‌های برقی از صنایع کشور تعریف و اجرایی کرده است.