گروه صنعت و معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: این وزارتخانه تصمیم گیرنده در تخصیص سبد کالا به دستگاه‌های دولتی نیست، زیرا منابع بودجه‌ای برای این موضوع قبلا به دستگاه‌ها تخصیص داده شده و خود مدیر دستگاه باید تصمیم بگیرد که چگونه سیستم رفاهی را مدیریت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛‌ مهدی غضنفری تصریح کرد: تنها وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که اگر بخش رفاهی دستگاه‌ها تصمیم بگیرند، سبد کالایی تحویل کارمندان خود بدهند، در این مسیر و در صورت درخواست کمک، ما به آنها کمک می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای شب عید هم ما مسوول تخصیص سبد کارمندی نبودیم بلکه از سوی دولت مطرح شد که دستگاه‌ها از محل منابع خود سبد کالای کارمندی بدهند، به وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفته شد که در صورت مراجعه بخش رفاهی دستگاه‌های اجرایی؛ کالای مورد نیاز تهیه شود تا در بازار موجودی کم نشود؛ بنابراین از منابع ذخیره به این امر اختصاص یافت.

غضنفری گفت تاکید می‌کنیم که اگر دستگاه‌ها برای ماه رمضان یا هر ایامی بخواهند به کارمندان خود سبد کالا بدهند و به ما مراجعه کنند، ما همکاری می‌کنیم، اما این وزارتخانه اصلا تصمیم نمی گیرد که به دستگاه دولتی سبد کالا بدهد یا نه.