ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده مقاطع فولادهای ساختمانی کشور است که در بین گروه شرکت‌های بزرگ صنعتی به عنوان صادرکننده نمونه سال ۸۴ معرفی شد. طی مراسمی که با حضور رییس جمهوری در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد، از صادرکنندگان نمونه کشوری تجلیل شد. در بین گروه شرکت‌های بزرگ صنعتی توسط دکتر احمدی‌نژاد به مهندس سبحانی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان لوح اعطا شد.

مهندس بهرام سبحانی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به شرایط خاص ویژه جهت انتخاب صادرکنندگان نمونه کشوری گفت: این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مقاطع فولاد‌های ساختمانی اقدامات موثری را برای صادرات و حضور در بازارهای جهانی برداشته است که نتیجه فعالیت‌های صورت گرفته، منجر به انتخاب این شرکت به عنوان صادرکننده نمونه کشوری در سال ۸۴ شد.

وی مهمترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه را به شرح ذیل عنوان نمود:

- هدف‌گذاری جهت توسعه پایدار صادرات

- تحقیقات مستمر و هدفمند بازاریابی

- کیفیت برتر کالا که حاصل بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب، کنترل جامع و نظارت و بازرسی دقیق قبل از تحویل در حین فرآیند تولید است.

- تطابق محصولات با آخرین استانداردهای پذیرفته جهانی

- توجه به نیازهای مشتریان در خصوص تحویل کالا با نرم تحویل (CFR = تحویل در بندر)

- آگاهی دقیق به شرایط بازار هدف و بازارمداری

- پیگیری مستمر در جهت اخذ آخرین گواهینامه‌های بین‌المللی و استاندارد اروپایی به منظور ارتقا و تداوم صادرات محصولات فولادی ذوب‌آهن به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس

- بهره‌گیری از نشان واحد در ارائه محصولات صادراتی (Logo)

- دارا بودن واحد تحقیق و توسعه فعال و انجام تحقیقات کاربردی بازارهای صادراتی

وی مهمترین تولیدات ذوب‌آهن اصفهان را تیرآهن، نبشی، ناودانی، مفتول و انواع میلگرد ذکر کرد و گفت: عمده صادرات ذوب‌آهن با توجه به تطابق آن با آخرین استانداردهای جهانی و کیفیت مناسب آن به کشورهای اسپانیا، یونان، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، فرانسه، اسلواکی، آلمان، لهستان، مصر، عربستان سعودی، تایوان، لبنان، کویت، چین، امارات متحده عربی، قطر، هند، پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، عراق، فیلیپین و ... صادر شده است.

وی یادآور شد که ظرفیت و پتانسیل ذوب‌آهن اصفهان برای صادرات بسیار بالا است، اما به دلیل احساس مسوولیت اجتماعی در قبال جامعه و مردم حداقل سقف صادرات دنبال می‌شود.