وزارت صنایع و معادن به زودی مجوز شروع فعالیت در معدن سرب و روی انگوران را صادر خواهد کرد. به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور معادن وزارت صنایع و معادن»، وجیه‌ا... جعفری، مدیرکل نظارت و ایمنی وزارت صنایع و معادن گفت: وزارت صنایع و معادن با دریافت گزارش‌های کامل از سوی شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران مجوز فعالیت بهره‌برداری از معدن انگوران را صادر خواهد کرد.

وی افزود: مشکل خاصی در ارائه مجوز بهره‌برداری به معدن انگوران برای ادامه فعالیت وجود ندارد.

جعفری، خاطرنشان کرد: معدن انگوران از لحاظ میزان تولید و حجم ذخیره یکی از مهم‌ترین معادن کشور تلقی می‌شود. بنابراین باید تلاش کرد تا این معدن با کمترین مشکل فعالیت خود را آغاز کند. مدیرکل نظارت و ایمنی وزارت صنایع و معادن افزود: بالابودن سطح آب‌های زیرزمینی، وجود مسائل زمین‌شناسی، شرایط تکتونیکی و موارد فنی دیگری باعث لغزش و ریزش در معدن انگوران شده است.

وی، اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران به عنوان بهره‌برداران معدن انگوران با کنترل و انجام نظارت‌های به موقع از وقوع هرگونه خطرات در هنگام ریزش جلوگیری کرد.

جعفری، افزود: با انجام تدابیر لازم جهت رعایت مقررات فنی و ایمنی مشکلی برای ادامه فعالیت در معدن انگوران وجود ندارد و وزارت صنایع و معادن منتظر دریافت گزارش و نحوه انجام اصلاحات بهره‌بردار معدن انگوران است.