گروه صنعت و معدن- سفارش های هر یک از سه شرکت بزرگ کشتی‌سازی کره‌ از مرز ۱۰میلیارد دلار خواهد گذشت. تا پایان سال ۲۰۰۶ میلادی، کشتی‌سازان کره‌جنوبی در پی تغییر رویکرد در ساخت کشتی از شناورهای کانتینری به شناورهای خاص و گران قیمت، از فروش فزاینده‌ای برخوردار خواهند شد.

به گزارش سینا، در این سال برای نخستین بار حجم سفارش‌های سه شرکت بزرگ کشتی‌سازی صنایع سنگین هیوندایی، صنایع سنگین سامسونگ و مهندسی دریایی و کشتی‌سازی دیوو کره‌جنوبی از مرز ۱۰میلیارد دلار گذر کرده است.توجه بیشتر به ساخت شناورهای با ارزش افزوده بالاتر و رشد صادرات سکوهای ساحلی و افزایش قیمت شناورها در بازار جهانی، به این ‌میزان رشد کمک کرده است.

براساس این گزارش، از مجموع سفارش های شرکت کشتی‌سازی دیوو ۴۰درصد مربوط به ساخت تجهیزات نفت و گاز و صنایع فراساحلی است.

اما طی ۹ماه سال‌جاری میلادی، شرکت سامسونگ و دیوو نیز هرکدام از سفارش‌های ۱۰میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار برخوردار شدند.در این میان شرکت هیوندایی تنها شرکت جهانی با سفارش های کلان ۱۰میلیارد دلاری محسوب می‌شود.گفتنی است، به زودی کشتی‌سازان کره‌ای حجم بیشتری از بازار صنایع دریایی را به خود اختصاص خواهند داد. بطوری‌که در اوایل ماه‌جاری میلادی، شرکت هیوندایی ۶/۱میلیارد دلار سفارش را برای ساخت تجهیزات فراساحلی در مجاورت ابوظبی امارات در دست گرفته است.