رییس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان گفت: در راستای طرح توسعه واحدهای صنعتی تاکنون ۴۴۷ فقره پروانه طرح توسعه با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۶۰‌میلیارد تومان صادر شده که ۱۲‌هزار و ۶۰۰ نفر را جذب بازار کار خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، کرامت جهانگرد در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی این سازمان براساس رویکرد جدید صنعت استان مبنی بر ایجاد شبکه‌های صنعتی و تولیدی برای ایجاد و گسترش چهار کنسرسیوم نفت، معدن، نساجی و کشاورزی خبر داد.

وی گفت: از این بین، سه کنسرسیوم معدن، نساجی و کشاورزی در استان اصفهان شکل گرفته و کنسرسیوم نفت که تحول عظیمی را در اقتصاد اصفهان ایجاد خواهد کرد نیز به ثمر رسیده است و تا یک ماه دیگر این کنسرسیوم به خانه صنعت و معدن استان اصفهان واگذار می‌شود.

رییس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با اشاره به طرح توسعه واحدهای صنعتی موجود این استان گفت: در راستای این برنامه تاکنون ۴۴۷ فقره پروانه طرح توسعه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۶۰‌میلیارد تومان صادر شده است که ۱۲‌هزار و ۶۰۰نفر را جذب بازار کار خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که کنسرسیوم نفت استان اصفهان تا پایان برنامه چهارم توسعه رسما فعال خواهد شد، اظهار داشت: این کنسرسیوم که سالانه ۱۱‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون ریال گردش مالی دارد با هدف دست یافتن به قراردادهای دست اول نفتی تشکیل شده است.

جهانگرد در ادامه اظهار داشت: ۸۴درصد از ۲۰۰‌هزار بیکار استان اصفهان را افراد ۱۹ تا ۳۴ ساله تشکیل می‌دهند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۴۰درصد از آنها در بخش صنایع و معادن استان جذب خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قطب‌های صنعت نساجی کشور است، گفت: رشد صنعت نساجی در استان از جمله اهداف ما است و با تشکیل کنسرسیوم نساجی تلاش خواهیم کرد که محصولات نساجی اصفهان را به کشورهای خاورمیانه صادر کنیم.