مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد‌معدنی ایران گفت: با وجود ریزش دیواره معدن انگوران، اختصاص خاک از این معدن به واحدهای سرب و روی از هفته گذشته آغاز شده و استخراج و بهره‌برداری از این معدن نیز تا هفته آینده به محض کسب مجوز از وزارت صنایع و معادن شروع می‌شود. اردشیر سعدمحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با رد بحث‌هایی که در ارتباط با توقف تولید در معدن انگوران و احتمال به طول کشیدن این روند مطرح شده است، اظهارداشت: توقف بارگیری از معدن انگوران به دلیل ریزش دیواره این معدن تنها دو روز به طول انجامید.

وی گفت: شرایط ریزش دیواره معدن انگوران به گونه‌ای بوده که بیشترین شکست در پشت دیواره معدن و در جایی بوده که ماده معدنی وجود نداشته است.

سعدمحمدی گفت: در بخش‌هایی از معدن انگوران که ماده معدنی وجود داشته، هیچ ریزشی انجام نشده است.

وی با بیان این که بارگیری ماده معدنی از معدن انگوران از هفته پیش آغاز شده است، خاطرنشان کرد: برای شروع کار، برنامه‌ریزی و طراحی لازم انجام شده و برای اطمینان و ایمنی شاغلان این معدن از شرکت‌های معتبر معدنی در سطح جهان مشاوره گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰تن ماده معدنی پرعیار و یک‌میلیون تن ماده معدنی کم‌عیار در معدن انگوران موجود است و هیچ دغدغه‌ای برای اختصاص خاک از این معدن وجود ندارد.

خارج از سهمیه

وی گفت: هر کسی به هر میزان که خاک کم‌عیار روی و یا با عیار بیش از ۱۵‌درصد بخواهد، شرکت تهیه و تولید حتی خارج از سهمیه در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد داد.

سعدمحمدی در ارتباط با دلیل ریزش دیواره معدن انگوران بر کاهش نرخ سهام شرکت‌های سرب و روی در بورس، تصریح کرد: ما یک‌ روز بعد، بروز حادثه را در رسانه‌ها اطلا‌ع‌رسانی کردیم، اما در مورد دلیل کاهش سهام این شرکت‌ها در بورس اظهارنظر نمی‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران امروز نامه‌ای به بورس اوراق بهادار ارسال می‌کند که حاوی واقعیت‌های این موضوع برای مسوولان بورس است.