۱- صادرات دام‌زنده پرواری غیر‌مولد، بدون عوارض مترتب از سوی دولت، مجاز است.

۲- وزارت جهادکشاورزی مکلف است در راستای کاهش حاشیه بازار، نسبت به پیگیری لازم برای تحویل غرفه در میادین میوه و تره‌بار بازار تهران و سایر مراکز عرضه مستقیم در استان‌ها اقدام کند، به‌نحوی‌که اتحادیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و تشکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها امکان عرضه مستقیم گوشت قرمز را داشته باشند.

۳- صادرکنندگان موظفند به‌منظور مدیریت بازار داخلی گوشت‌قرمز، در صورت درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور به میزان۵۰درصد مقدار صادرات هر مرحله را بر اساس معادل قیمت صادراتی در جهت تامین ذخایر راهبردی و یا پشتیبان بازار، به شرکت یادشده تحویل و به فروش رسانند.

۴-منابع مالی موردنیاز این مصوبه از محل منابع ذخایر راهبردی و تسهیلات بانکی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام کشور تامین می‌شود.

۵-سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ضمانت بازپرداخت اعتبارات موردنیاز، تامین ضرر و زیان احتمالی خرید و پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبعی اجرای این مصوبه پس از انجام حسابرسی قانونی اقدام کند.

به گزارش فارس، رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه صادرات دام‌زنده آزاد شده است، جزئیات مقاصد صادراتی دام کشور را اعلام کرد. منصور پوریان با بیان اینکه صادرات دام‌زنده آزاد شده است، مقاصد صادراتی دام‌زنده را اعلام کرد. رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه صادرات به نفع دامداران خواهد شد، گفت: صادرات عمدتا به کشورهای کویت، عمان، امارات، عراق و قطر است.

او افزود: فکر نمی‌کنم رشد قیمتی وجود داشته باشد زیرا صادرات دام‌زنده بیش از ۲۰۰‌هزار راس نخواهد شد و صادرات از استان‌هایی انجام می‌شود که دام آنها تاثیری در قیمت بازار داخل ندارد. این استان‌ها شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه و فارس خواهد شد. پوریان در پایان بیان کرد: اکنون قیمت گوشت در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حدود ۳۰۰‌هزار ‌تومان در هر کیلو است که قیمت داخلی هم به این قیمت نزدیک می‌شود.