در پى اجراى عملیات اکتشافى طلا توسط سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات معدنى کشور، ‌این سازمان از ابتداى برنامه سوم توسعه تاکنون بیش از ۳۹تن طلا کشف وشناسایى کرده است. بهروز برنا مدیر امور اکتشاف این سازمان با بیان مطلب فوق افزود: ذخیره قطعى طلا در کشور ۳۰۰تن برآورد شده است که سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات معدنى کشور تاکنون ۳۹تن از این میزان را کشف و شناسایى کرده است.

به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات معدنى کشور، برنا با اشاره به اجراى ۱۰۰ پروژه اکتشافى که در ۲۰ استان کشور به انجام رسیده است گفت: بیش از۷میلیارد تومان هزینه صرف انجام و اجراى عملیات اکتشافى شده که این میزان بر روى ۲۰ نوع ماده معدنى متمرکز شده است.

وى به تمرکز عملیات اکتشافى بر روى شناسایى هزار نقطه امید بخش معدنى از لحاظ کانى‌زایى طلا اشاره کرد و افزود: از این تعداد روى ۳۵ محدوده امیدبخش معدنى عملیات شناسایى و پى‌جویى صورت گرفته است که پس از گذر از ۳مرحله اکتشافى و انجام اکتشافات عمومى ۶استان کشور مستعد شناخته شد که فعالیت‌هاى اکتشافى در این استان‌ها در حال پیگیرى است.

مدیر امور اکتشاف سازمان زمین‌شناسى در ادامه از شناسایى ۱۰ محدوده طلادار در کشور خبرداد و افزود: سازمان زمین‌شناسى تا کنون در ۱۲محدوده جدید، ‌عملیات اکتشافى خود را آغاز کرده است که این مناطق شامل ۳محدوده در استان آذربایجان غربى، ‌۳محدوده در آذربایجان شرقى، ۳محدوده در استان خراسان رضوى و سه محدوده در استان کرمان است.