با توجه به زمان‌بر بودن مذاکرات با شرکت‌های خارجی صاحب نام تولیدکننده گوشی تلفن‌همراه، امسال فرصتی برای تولید این محصول نخواهیم داشت و این کار از سال آینده آغاز خواهد شد. مدیرعامل یکی از سه شرکت طرف قرارداد با وزارت صنایع برای تولید گوشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که سختی کار تولید محصولات الکترونیکی در بخش‌های دیگر تولید مانند طراحی، پشتیبانی و صنعتی کردن محصول است، گفت: پس از فراهم شدن این ملزومات، دستیابی به تولید انبوه قطعات کار مشکلی نخواهد بود و به این ترتیب افزایش میزان تولید و دستیابی به رقم تولید دو‌میلیون دستگاه گوشی تلفن‌همراه یا رقم‌های بالاتر مشکل چندانی ندارد.

او با اشاره به امضای تفاهمنامه بین وزارت صنایع و سه شرکت سازنده گوشی تلفن‌همراه گفت: براساس این تفاهمنامه، سه شرکت‌ فوق باید شرکت‌های صاحب برندی را که با آنها برای تولید به توافق رسیده‌اند تا پایان مهرماه به وزارت صنایع معرفی کنند.

او، زمان لازم برای انجام طراحی‌های نهایی جهت تولید گوشی تلفن‌همراه را حدود پنج ماه پس از امضای قرارداد ارزیابی کرد و گفت: به این ترتیب طی سال‌جاری به تولید گوشی تلفن‌همراه دست نخواهیم یافت و این تولید از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

به گفته وی، در تفاهم انجام شده بین شرکت‌های تولید‌کننده گوشی تلفن‌همراه و وزارت صنایع فقط بحث ایجاد ظرفیت تولید دو‌میلیون دستگاه گوشی تلفن‌همراه توسط هر یک از شرکت‌ها تا پایان سال‌جاری مطرح شده و هیچ الزامی‌ برای تولید گوشی طی امسال وجود ندارد.