روز شنبه اول مهرماه، خبری در این صفحه به چاپ رسید که در انتهای آن به موضوع تاخیر شرکت تکادو در ساخت و تحویل تجهیزات طرح کک‌سازی زرند پرداخته شده بود. روابط عمومی شرکت تکادو در این ارتباط توضیحی به دفتر روزنامه ارسال کرده که عینا در پی می‌آید: روزنامه وزین دنیای‌اقتصاد:

نظر به درج مطلبی با عنوان تولید کنسانتره ذغال‌سنگ در کرمان به ۲/۱میلیون تن می‌رسد. در صفحه ۳ مورخ ۱/۷/۸۵ آن روزنامه و ذکر این جمله که: «شرکت تکادو به عنوان شریک شرکت citic نتوانسته نسبت به تعهدات خود در قبال تجهیزات داخلی عمل کند.» به استناد ماده ۲۳ قانون مطبوعات جوابیه ذیل را در همان صفحه و در اولین شماره آتی به منظور تنویر افکار عمومی درج نمایند.

۱ - متاسفانه منبع خبر و گوینده این موضوع در متن مشخص نیست، لذا در صلاحیت اظهارکننده مطلب نمی‌توان اظهارنظر نمود.

۲ - انتظار می‌رفت روزنامه دنیای‌اقتصاد قبل از چاپ خبر به دلیل ارتباط موضوع با فعالیت این شرکت در مورد این فراز از مطلب، صحت و سقم این اظهارات را بررسی و در صورت احراز صحت آن اقدام به درج این مطلب می‌نمود که در این راستا اعمال حقوق قانونی این شرکت محفوظ می‌باشد.

۳ - به‌رغم اظهارات مطروحه در مطلب مورخ ۱/۷/۸۵ و به استناد مدارک و اسناد موجود شرکت تکادو کلیه تعهدات قراردادی خود را عمل نموده و در واقع شرکت citic به عنوان پیمانکار اصلی طرح در رابطه با اجرای تعهدات قراردادی خود نسبت به شرکت تکادو تاخیر داشته است.

۴ - به نظر می‌رسد به ‌رغم عزم دولت نهم در جهت حمایت از صنایع و تولیدکنندگان داخلی، چگونه است که افراد بی‌نام و نشان در جهت امیال و خواسته‌های شرکت‌های خارجی و تضییع حقوق شرکت‌های داخلی قلمفرسایی می‌کنند. جای بسی سوال است.