برای رسیدن به نقطه سر به سر و پاسخ به میزان تقاضا، سالانه ۱۸‌میلیون تن سیمان کمتر از تقاضا تولید می‌‏شود. پیروز، مشاور مدیرعامل سیمان تهران و مدیر سابق مجتمع صنعتی سیمان تهران، در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان مطلب فوق افزود: سیاست کلی صنعت سیمان از سال‌‏های ابتدایی بر پایه افزایش ظرفیت تولید و احداث کارخانه جهت پیشی گرفتن تولید بر تقاضا پایه‌‏گذاری شد.

پیروز خاطرنشان کرد: پیش‌‏بینی آن روزها این بود که با تولید ۵۰۰ کیلوگرم سیمان برای هر نفر به نقطه سر به سر می‌‏رسیم، این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان همان زمان معتقد بودند که با توجه به خانه‌‏های فرسوده روستایی با تولید ۷۹۰ کیلوگرم برای هر نفر به نقطه سر به سر می‌‏رسیم.

مشاور مدیرعامل سیمان تهران، تصریح کرد: در صورت قبول این پیش فرض که با تولید ۷۵۰ کیلوگرم سیمان برای هر نفر به نقطه سر به سر می‌‏رسیم، می‌‏توان گفت که با جمعیت ۷۰‌میلیون نفر سالانه به ۵۰‌میلیون تن سیمان نیاز داریم.

مدیر سابق مجتمع صنعتی سیمان تهران، اعلام کرد: این امر در حالی است که میزان تولید فعلی سیمان سالانه ۳۲‌میلیون تن بوده و با این وجود نزدیک به ۱۸‌میلیون تن کمبود داریم.

پیروز، با اشاره به اینکه اگر براساس فرضیه مطرح شده با تولید سالانه ۵۰‌میلیون تن سیمان به نقطه سر به سر می‌‏رسیم، اظهار داشت: با این وجود اگر هر کارخانه سالانه توان تولید یک‌‌میلیون تن سیمان را داشته باشد تا رسیدن به نقطه سر به سر ۱۳ کارخانه کمبود داریم.