اطلاعات بیش از هزار طرح صنعتی آماده ارائه به کارآفرینان و سرمایه گذاران شد

گروه صنعت و معدن- اطلاعات بیش از یک‌هزار طرح صنعتی تیپ (نمونه) ارائه شده در سایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مربوط به سال ۷۹ است. به گزارش خبرنگار ما، مطالعات و بررسی‌های فنی، اقتصادی و مالی غالب طرح‌های نمونه صنعتی که در سایت این سازمان آورده شده، مربوط به سال ۷۹ است و در قسمت پایین این طرح‌ها نوشته شده، «طبعا برای اجرای این طرح‌های صنعتی نیاز به امکان‌سنجی جدید خواهد بود.»

گزارش دنیای اقتصاد همچنین حاکی است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با هدف اطلاع‌رسانی به متقاضیان احداث واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در سال‌های ۸۰-۷۹ اقدام به تهیه مجموعه‌ای از طرح‌های نمونه حاوی اطلاعات فنی، اقتصادی و مالی در رشته‌های مختلف صنعتی کرد که نتایج این تحقیقات اکنون، در سایت این سازمان آورده شده است.

به استناد آنچه که در سایت اطلاع‌رسانی شهرک‌های صنعتی ایران آمده، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در هر یک از این زمینه‌ها باید ابتدا نسبت به تکمیل و به روزآوری آمار و اطلاعات و همچنین بررسی بازار و انجام مطالعات امکان‌سنجی محصول مورد نظر خود اقدام کرده و تنها در صورتی که مطالعه و بررسی انجام شده حاکی از توجیه کافی برای سرمایه‌گذاری باشد، نسبت به احداث واحد تولیدی با هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ما، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اطلاعات و بررسی های فنی، اقتصادی و مالی مربوط به ۹ گروه صنعتی شامل صنایع برق، الکترونیک و کامپیوتر، شیمیایی و پتروشیمی، فلزی و ریخته‌گری، کانی غیرفلزی و مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، سلولزی و چوب، غذایی، دارویی و بهداشتی و خودرو و نیرومحرکه و نساجی، پوشاک و چرم و همچنین زیرمجموعه‌های آنها را در سایت اطلاع‌رسانی خود منتشر کرده است.

همچنین طرح‌های نمونه استان‌های یزد، مرکزی، همدان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری نیز به طور مفصل معرفی و توضیح داده شده است.

مدیر دفتر تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این باره به ایلنا، گفته است: اطلاعات بیش از یک هزار طرح صنعتی تیپ (نمونه) در سایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‏های صنعتی ایران آماده ارائه به کارآفرینان، صنعتگران و سرمایه‌‏گذاران است.

وی افزود: جذب، هدایت و حمایت از سرمایه‌‏گذاران صنعتی، از اهداف و سیاست‌‏های کاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‏های صنعتی است و در این راستا، هم اکنون اطلاعات و خلاصه مشخصات بیش از یک هزار طرح صنعتی تیپ در سایت این سازمان به نشانی www.iraniec.ir آماده ارائه به سرمایه‌‏گذاران است.

وی اعلام کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‏های صنعتی ایران طی فراخوانی که در پایگاه اطلاع‌‏رسانی سازمان موجود است، در نظر دارد، به منظور بررسی مشکلات، تنگناها و مرتفع کردن موانع و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای سطح کیفیت و کمیت و ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی به صنایع کوچک، نسبت به اجرای طرح‌‏های مطالعاتی و تحقیقاتی میدانی اقدام کند. رمدانی، اظهار امیدواری کرد: با انجام مطالعات امکان‌‏سنجی طرح‌‏های زودبازده و کارآفرین و به‌‏روزرسانی اطلاعات موجود که هم اکنون در این سازمان در دست اقدام است و بحث عرضه و تقاضا و مطالعه بازارهای داخلی و بین‌‏المللی که یکی از عوامل اصلی این مطالعات محسوب می‌‏شود، زمینه ایجاد و توسعه بیشتر صنایع کوچک در کشور فراهم شود.

مدیر دفتر تامین منابع مالی و سرمایه‌‏گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‏های صنعتی ایران، تقویت بنیه کارشناسی شرکت شهرک‌‏های صنعتی در استان‌‏ها را به عنوان یکی دیگر از سیاست‌‏های کاری این سازمان عنوان کرد و گفت: این مهم در راستای ارتقای دانش کارشناسی به منظور راهنمایی درست سرمایه‌‏گذاران در امر ایجاد بنگاه‌‏های زودبازده و کارآفرین انجام می‌‏شود که امید است با تامین منابع مالی مورد نیاز جهت اعطای تسهیلات به طرح‌‏ها، شاهد تحول قابل‌توجهی در همه بخش‌‏های صنایع کوچک کشور باشیم.