مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با توجه به چشم‌انداز توسعه مس در برنامه توسعه چهارم برای افزایش ظرفیت تولید مس در کشور مطالعات امکان سنجی ۸ طرح توسعه‌ای در سال جاری به پایان رسید.

علی اصغر پورمند در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» با اشاره به اینکه مطالعات امکان‌سنجی ۸ طرح توسعه‌ای در شرکت ملی صنایع مس ایران به پایان رسیده است، توسعه فاز سوم تغلیظ سرچشمه، توسعه فاز دوم تغلیظ سونگون، احداث کارخانه ذوب سونگون، توسعه ذوب خاتون آباد، احداث پالایشگاه مس سونگون و احداث پالایشگاه خاتون آباد را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

وی‌ احداث کارخانه اسید سولفوریک سونگون و کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد را نیز از جمله ۸ طرح توسعه‌ای در شرکت ملی صنایع مس ایران دانست و افزود: این طرح‌ها توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و وزارت صنایع و معادن تصویب شده و از سوی وزیر صنایع و معادن برای تصویب نهایی در شورای اقتصاد نیز به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: ۵۰‌هزار متر حفاری اکتشافی در مناطق شمال و شمال غربی ایران، جنوب و جنوب شرقی در استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان طراحی شده و هم‌اکنون مشغول عملیات حفاری هستیم.